GENERELLE OPLYSNINGER: PRISER: KAITEN ekspederer ikke bestillinger for personer under 18 år.
Specielbestillinger f.eks. broderi eller varer der er hentet til landet på kundens opfordring kan kun betales med kreditkort. Foreninger eller virksomheder kan betale via faktura efter kreditvurdering. Forsinket betaling debiteres med 5% pr påbegyndt måned. Påmindelsesafgift tilkommer i henhold til gældende praksis. Hvis bestillinger ikke afhentes forbeholder KAITEN sig ret til at fakturere kunden for fragtomkostningen. Der tages ikke gebyr ved betaling på www.KAITEN.dk. Ved bank/-kreditkortsbetaling, hæves beløbet først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved betaling via bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. FRAGT: Alle forsendelser som sendes er forsikret via KAITEN. Konstaterer du ved udlevering af din forsendelse, at den er synligt skadet skal dette anmeldes til udleveringstedet. Konstaterer du ved åbning af pakken, at din bestilling er skadet anbefaler vi, at du straks kontakter kundeservice på danmark@kaiten.info. RESTNOTERING: FORTRYDELSESRET DE FØRSTE 14 DAGE: Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til danmark@kaiten.info eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. BEMÆRK: · Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. broderi kan ikke returneres, medmindre de er påviselige fejlbehæftet, og vil i så fald altid erstattes med et lignende produkt, medmindre andet er aftalt. · Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
RETUR VIA POSTNORD TIL KAITEN: Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: specialbestillinger/broderi bestillinger. Dette skyldes, at de som udgangspunkt er undtaget fortrydelsesretten. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR: Vi anbefaler derfor, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET: Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. VAREN SENDES TIL: KAITEN AB Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. REKLAMATIONSRET: Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. VAREN SENDES TIL: KAITEN AB
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen hvis du kontakter os via kundeservice på e-post adressen: danmark@kaiten.info BEMÆRK! KLAGEADGANG: Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til: Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg Dette gøre via klageportalen for Nævnenes hus (klik her for at komme til klageportalen) For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
KAITEN er en e-mærke godkendt webshop - så som en service tilbyder vi derfor vores kunder, at de kan vælge at benytte e-mærkets gratis klageservice: klik her for at opretteforbrugersag her | Gratis sagsbehandling | e-mærket (emaerket.dk) Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr Handelsbetingelserne er senest opdateret 24 august 2022
PERSONDATAPOLITIK:
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos KAITEN og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte hos KAITEN, har adgang til de oplysninger der er registreret om dig. Den dataansvarlige på www.KAITEN.dk er KAITEN Sverige AB. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger der er afgivet til www.KAITEN.dk videregives eller sælges på ingen måde til videre til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret kunden hos KAITEN har du altid ret til, at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelser i forbindelse hermed rettes til KAITEN AB via e-mail: danmark@kaiten.info COOKIES: Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. LOG STATISTIK: FORCE MAJEURE: Force majeure defineres som: strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser, import/eksport forbud, uanset om dette forekommer hos KAITEN eller hos KAITEN's underleverandører.
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR: (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til: Kundeservice v/ www.KAITEN.info Blokken 15 3460 Birkerød E-mail: danmark@KAITEN.info
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: ____________________________________ Modtaget den: __________________________________
Forbrugerens navn: ________________________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _____________________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________________ Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) |