Vilkår

GENERELLE OPLYSNINGER:
KAITEN SVERIGE AB
SE556748208701
Djurhagshusvägen 325
254 77 Flenninge, Sweden
Tlf: 0046 703-688201 (man-fre 10:00 - 15:00 dansk talende)
Mail: danmark@kaiten.info

PRISER:
Alle priser i kataloget er angivet inklusiv moms. Priserne er dagspriser.

KAITEN ekspederer ikke bestillinger for personer under 18 år.


BETALING:
Betaling foretages på efterkrav eller via kreditkort, med mindre andet er aftalt.

Specielbestillinger f.eks. broderi eller varer der er hentet til landet på kundens opfordring kan kun betales med kreditkort.

Foreninger eller virksomheder kan betale via faktura efter kreditvurdering. Forsinket betaling debiteres med 5% pr påbegyndt måned. Påmindelsesafgift tilkommer i henhold til gældende praksis.

Hvis bestillinger ikke afhentes forbeholder KAITEN sig ret til at fakturere kunden for fragtomkostningen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.KAITEN.dk.

Ved bank/-kreditkortsbetaling, hæves beløbet først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Ved betaling via bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

FRAGT:
KAITEN bruger PostNord til levering af bestillinger. Fragtpriser beregnes på baggrund af bestillingens vægt og følger PostNords priser – priserne varierer typisk mellem 20-150 kr.. Du vil dog i forbindelse med check-out altid blive præsenteret for den eksakte bestillings fragtpris.

Alle forsendelser som sendes er forsikret via KAITEN. Konstaterer du ved udlevering af din forsendelse, at den er synligt skadet skal dette anmeldes til udleveringstedet. Konstaterer du ved åbning af pakken, at din bestilling er skadet anbefaler vi, at du straks kontakter kundeservice på danmark@kaiten.info.

RESTNOTERING:
KAITEN restnoterer ikke varer. Varer der er udsolgt skal bestilles igen.
 

FORTRYDELSESRET DE FØRSTE 14 DAGE:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til danmark@kaiten.info eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

BEMÆRK:
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN:

·        Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. broderi kan ikke returneres, medmindre de er påviselige fejlbehæftet, og vil i så fald altid erstattes med et lignende produkt, medmindre andet er aftalt.

·        Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

 

RETUR VIA POSTNORD TIL KAITEN:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: specialbestillinger/broderi bestillinger. Dette skyldes, at de som udgangspunkt er undtaget fortrydelsesretten.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler derfor, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

VAREN SENDES TIL:

KAITEN AB
Blokken 15
3460 Birkerød 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

REKLAMATIONSRET:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

VAREN SENDES TIL:

KAITEN AB
Blokken 15
3460 Birkerød 

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen hvis du kontakter os via kundeservice på e-post adressen: danmark@kaiten.info

BEMÆRK!
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

KLAGEADGANG:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Kundeservice via danmark@kaiten.info

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Dette gøre via klageportalen for Nævnenes hus (klik her for at komme til klageportalen)

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

KAITEN er en e-mærke godkendt webshop - så som en service tilbyder vi derfor vores kunder, at de kan vælge at benytte e-mærkets gratis klageservice: klik her for at opretteforbrugersag her | Gratis sagsbehandling | e-mærket (emaerket.dk) 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 24 august 2022

 

 

PERSONDATAPOLITIK:
For at du kan indgå aftale med os på www.KAITEN.dk har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos KAITEN og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte hos KAITEN, har adgang til de oplysninger der er registreret om dig. Den dataansvarlige på www.KAITEN.dk er KAITEN Sverige AB.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger der er afgivet til www.KAITEN.dk videregives eller sælges på ingen måde til videre til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret kunden hos KAITEN har du altid ret til, at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelser i forbindelse hermed rettes til KAITEN AB via e-mail: danmark@kaiten.info

COOKIES:
På www.KAITEN.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Dette for at gøre besøges så nemt for dig som muligt.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

LOG STATISTIK:
Vi bruger en log statistik på www.KAITEN.info hvilket betyder, at et statistik system opsamler information, som kan give et statistisk billede at hvor mange besøgende vi har. Hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades m.v. Log statistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.KAITEN.dk

FORCE MAJEURE:
Ved force majeure frafalder alle leveranceforpligtigelser. Såfremt force majeure forekommer i en periode på mere end 2 måneder kan kunde og KAITEN forbeholde sig retten til at ophæve købet.

Force majeure defineres som: strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser, import/eksport forbud, uanset om dette forekommer hos KAITEN eller hos KAITEN's underleverandører.

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR:

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

  

Til:

Kundeservice v/ www.KAITEN.info

Blokken 15

3460 Birkerød

E-mail: danmark@KAITEN.info

 

 Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

  

Bestilt den: ____________________________________       Modtaget den: __________________________________

 

Forbrugerens navn:   ________________________________________________________________________________

 

 Forbrugerens adresse:  _____________________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________________    Dato: _________________

 (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)